Θεάσεις: 5.252
του Νίκου Δαπόντε
Η καλή είδηση δεν άργησε να έρθει για το προγραμματιστικό περιβάλλον «Οπτικού προγραμματισμού» (Visual Programming): με την προχθεσινή (16 Νοε. 2016) νέα έκδοση-αναβάθμιση του περιβάλλοντος ASEBA Studio ακόμα και οι αρχάριοι μαθητές του Δημοτικού θα μπορούν να προγραμματίζουν το κινητό ρομποτάκι Thymio με το τηλεχειριστήριο (κατεβάστε το αρχείο από τη διεύθυνση: http://mobots.epfl.ch/…/aseba-bui…/windows/master/latest.php ).
Στην παρακάτω εικόνα και στο αριστερό μέρος της παρουσιάζονται τα δύο νέα εικονίδια προγραμματισμού:
α) των τεσσάρων πλήκτρων κίνησης και στροφής (εμπρός – πίσω –δεξιά – αριστερά) καθώς και του γνωστού κεντρικού πλήκτρου, στοπ, όπως προκύπτουν από το αρχικό εικονίδιο των πλήκτρων όπως φαίνεται παρακάτω.
Τα πέντε πλήκτρα κίνησης και στροφής αντιστοιχούν στην επιλογή της μεσαίας κόκκινης κουκίδας.
β) των 12 πλήκτρων (1, 2 ….9, -, 0, +) του τηλεχειριστηρίου
Τα 12 πλήκτρα του τηλεχειριστηρίου, όπως φαίνεται στα παραπάνω σχήματα, αντιστοιχούν στην επιλογή της δεξιάς κόκκινης κουκίδας. Ακολουθούν δύο απλές δραστηριότητες, εφαρμογή των παραπάνω.
Η πρώτη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό της οδήγησης του Thymio με τη χρήση του τηλεχειριστήριου (αυτού που συνοδεύει το Thymio ή ένα άλλο οποιοδήποτε από τα προτεινόμενα στην επίσημη σελίδα του Thymio https://www.thymio.org/en:thymioirremote ).
Ο προγραμματισμός γίνεται με τη γνωστή λογική προγραμματισμού στο περιβάλλον του ASEBA «Event-γεγονός» –à «Action-δράση»
Την πρώτη και την τελευταία γραμμή διαμορφώνουμε, για παράδειγμα, σκεφτόμενοι:
- Αν πατήσω το κουμπί <μπροστά> του τηλεχειριστήριου
ΤΟΤΕ
οι ρόδες-κινητήρες να έχουν ίσες ταχύτητες
και να ανάβει κόκκινο χρώμα.
- Αν πατήσω το κουμπί <στοπ> του τηλεχειριστήριου
ΤΟΤΕ
η ταχύτητα του κινητού μηδενίζεται και ανάβει μπλε χρώμα.
Με τον ίδιο τρόπο σκέφτομαι για τις υπόλοιπες γραμμές.
Η δεύτερη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό των 12 πλήκτρων του τηλεχειριστήριου RC5 που συνοδεύει το Thymio.
Το παρακάτω πρόγραμμα διαμορφώνεται εύκολα στο νέο VPL και ικανοποιεί ακριβώς τις απαιτήσεις του προβλήματος
|
Όσον αφορά τις τιμές των ταχυτήτων δείτε τον αντίστοιχο κώδικα σε γλώσσα «Text Programming».
|
|
|
Ας συνοψίσουμε….
Αναμφίβολα, η προσθήκη των νέων εικονιδίων στο VPL του ASEBA Studio, επιτρέπουν τον προγραμματισμό του τηλεχειριστήριου. Αυτό, προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προγραμματισμού στα παιδιά του Δημοτικού.
Σχετικά
Νοέ 18 2016
Μια νέα χρήσιμη αναβάθμιση: Χρήση του τηλεχειριστηρίου στον «Οπτικό Προγραμματισμό» του κινητού-ρομπότ Thymio (12η Δραστηριότητα)
του Νίκου Δαπόντε
Η καλή είδηση δεν άργησε να έρθει για το προγραμματιστικό περιβάλλον «Οπτικού προγραμματισμού» (Visual Programming): με την προχθεσινή (16 Νοε. 2016) νέα έκδοση-αναβάθμιση του περιβάλλοντος ASEBA Studio ακόμα και οι αρχάριοι μαθητές του Δημοτικού θα μπορούν να προγραμματίζουν το κινητό ρομποτάκι Thymio με το τηλεχειριστήριο (κατεβάστε το αρχείο από τη διεύθυνση: http://mobots.epfl.ch/…/aseba-bui…/windows/master/latest.php ).
Στην παρακάτω εικόνα και στο αριστερό μέρος της παρουσιάζονται τα δύο νέα εικονίδια προγραμματισμού:
α) των τεσσάρων πλήκτρων κίνησης και στροφής (εμπρός – πίσω –δεξιά – αριστερά) καθώς και του γνωστού κεντρικού πλήκτρου, στοπ, όπως προκύπτουν από το αρχικό εικονίδιο των πλήκτρων όπως φαίνεται παρακάτω.
Τα πέντε πλήκτρα κίνησης και στροφής αντιστοιχούν στην επιλογή της μεσαίας κόκκινης κουκίδας.
β) των 12 πλήκτρων (1, 2 ….9, -, 0, +) του τηλεχειριστηρίου
Τα 12 πλήκτρα του τηλεχειριστηρίου, όπως φαίνεται στα παραπάνω σχήματα, αντιστοιχούν στην επιλογή της δεξιάς κόκκινης κουκίδας. Ακολουθούν δύο απλές δραστηριότητες, εφαρμογή των παραπάνω.
Η πρώτη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό της οδήγησης του Thymio με τη χρήση του τηλεχειριστήριου (αυτού που συνοδεύει το Thymio ή ένα άλλο οποιοδήποτε από τα προτεινόμενα στην επίσημη σελίδα του Thymio https://www.thymio.org/en:thymioirremote ).
Ο προγραμματισμός γίνεται με τη γνωστή λογική προγραμματισμού στο περιβάλλον του ASEBA «Event-γεγονός» –à «Action-δράση»
Την πρώτη και την τελευταία γραμμή διαμορφώνουμε, για παράδειγμα, σκεφτόμενοι:
ΤΟΤΕ
οι ρόδες-κινητήρες να έχουν ίσες ταχύτητες
και να ανάβει κόκκινο χρώμα.
ΤΟΤΕ
η ταχύτητα του κινητού μηδενίζεται και ανάβει μπλε χρώμα.
Με τον ίδιο τρόπο σκέφτομαι για τις υπόλοιπες γραμμές.
Η δεύτερη δραστηριότητα αναφέρεται στον προγραμματισμό των 12 πλήκτρων του τηλεχειριστήριου RC5 που συνοδεύει το Thymio.
Το παρακάτω πρόγραμμα διαμορφώνεται εύκολα στο νέο VPL και ικανοποιεί ακριβώς τις απαιτήσεις του προβλήματος
Όσον αφορά τις τιμές των ταχυτήτων δείτε τον αντίστοιχο κώδικα σε γλώσσα «Text Programming».
Ας συνοψίσουμε….
Αναμφίβολα, η προσθήκη των νέων εικονιδίων στο VPL του ASEBA Studio, επιτρέπουν τον προγραμματισμό του τηλεχειριστήριου. Αυτό, προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προγραμματισμού στα παιδιά του Δημοτικού.
Κοινοποιήστε:
Σχετικά
By eduportal • Εκπαιδευτικό Λογισμικό • 0 • Tags: thymio, εκπαιδευτική ρομποτική, Νίκος Δαπόντες