Στην Αφρική, μαζί με τα παιδιά, τους συναδέλφους και την ομογένεια, διανύσαμε μια μεγάλη διαδρομή τριών ετών για να φτάσαμε στην ολοκλήρωση έξι εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το περιβάλλον (το δάσος) και τον άνθρωπο (τον πολιτισμό, την τέχνη, την ομογένεια). Ήδη έχουμε δημοσιεύσει τα προγράμματα με τους τίτλους: “Το τροπικό δάσος στην κεντρική Αφρική” (σσ. 106), “Ιστορία της τέχνης για παιδιά και νέους μέσα από 95 έργα τέχνης (σσ. 284), “Εθνογραφία και μουσειακή αγωγή: το εθνικό αφρικανικό μουσείο & το μουσείο Ακρόπολης” (σσ. 274).
Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει τη δημοσίευση των δυο τελευταίων προγραμμάτων για τις εικαστικές (visual) και στις επιτελεστικές (performing) τέχνες, δηλαδή την παραδοσιακή και στη σύγχρονη γλυπτική, τη ζωγραφική, την αγγειοπλαστική, το χορό, την performance/παρουσίαση και τη μουσική. Επισκεφτήκαμε πολλούς χώρους πολιτισμού, από τις λαϊκές αγορές τέχνης μέχρι πανεπιστήμια, ινστιτούτα τέχνης και μουσεία, συνομιλήσαμε με καλλιτέχνες, πανεπιστημιακούς και υλοποιήσαμε εργαστήρια τέχνης με τους μαθητές κατασκευής μουσικών οργάνων, ζωγραφικής, κεραμικής.
Η τέχνη και τα έργα τέχνης επι-κοινωνούν ζωτική σημασία και αποκαλύπτουν σημαντικές όψεις της κουλτούρας μέσα στην οποία δημιουργούνται, οι μαθητές μπορούν να σκεφτούν και να αισθανθούν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η τέχνη, η τελετουργία, τα συστήματα πεποιθήσεων, οι κοινωνικές οργανώσεις και τα πολιτικά συστήματα στις αφρικανικές κοινωνίες. Ακόμη, κατά την επίσκεψη μας στην Ακαδημία Καλών Τεχνών δυο πανεπιστημιακοί-καλλιτέχνες ανέλυσαν στους μαθητές μας με ποιο τρόπο η ελληνική τέχνη και σκέψη είναι παρούσα στη σύγχρονη αφρικανική τέχνη, βλ. «Επίσκεψη στην Ακαδημία καλών Τεχνών»
«Επίσκεψη στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Αφρική”, η επίδραση της ελληνικής σκέψης και τέχνης στην Αφρική, ο κανόνας του Πολυκλείτου
Το πρόγραμμα μας βοήθησε να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε περισσότερο την αφρικανική ζωή και τέχνη, την αισθητική και την ιστορία της, τους ρόλους των καλλιτεχνών, τα υλικά, τις τεχνικές, τα εργαστήρια τέχνης και τα εκπαιδευτικά τμήματα τέχνης. Οι βιωματικές επισκέψεις των μαθητών τους ενθαρρύνουν να επικοινωνήσουν, να γνωρίσουν, να αναλύσουν, να ερμηνεύσουν, να δημιουργήσουν και έμμεσα ή άμεσα να συνεισφέρουν θετικά αποτελέσματα στην παρουσία της Ελληνικής ομογένειας στις αφρικανικές χώρες, δημιουργώντας ένα άλλο μέσο επαφής, αποδίδοντας φόρο τιμής στη χώρα που μας φιλοξενεί, και μέσω της ελληνικής γλώσσας να αποτελέσει ένα ανοιχτό παράθυρο βαθύτερης επικοινωνίας ανάμεσα στους πολιτισμούς και τους λαούς μας.
Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Αποδέχεστε το cookie; ΑποδοχήΠερισσότερα
Ιδιωτικότητα & Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
wpDiscuz
0
0
Θα θέλαμε να γνωρίζουμε την άποψή σας, παρακαλούμε αφήστε ένα σχόλιο!x
Μαρ 16 2022
ΣΕΙΡΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα εικαστικές και ερμηνευτικές τέχνες (σσ. 274)
του Δρ. Δημητρίου Κουτάντου, εκπαιδευτικού
Στην Αφρική, μαζί με τα παιδιά, τους συναδέλφους και την ομογένεια, διανύσαμε μια μεγάλη διαδρομή τριών ετών για να φτάσαμε στην ολοκλήρωση έξι εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το περιβάλλον (το δάσος) και τον άνθρωπο (τον πολιτισμό, την τέχνη, την ομογένεια). Ήδη έχουμε δημοσιεύσει τα προγράμματα με τους τίτλους: “Το τροπικό δάσος στην κεντρική Αφρική” (σσ. 106), “Ιστορία της τέχνης για παιδιά και νέους μέσα από 95 έργα τέχνης (σσ. 284), “Εθνογραφία και μουσειακή αγωγή: το εθνικό αφρικανικό μουσείο & το μουσείο Ακρόπολης” (σσ. 274).
Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει τη δημοσίευση των δυο τελευταίων προγραμμάτων για τις εικαστικές (visual) και στις επιτελεστικές (performing) τέχνες, δηλαδή την παραδοσιακή και στη σύγχρονη γλυπτική, τη ζωγραφική, την αγγειοπλαστική, το χορό, την performance/παρουσίαση και τη μουσική. Επισκεφτήκαμε πολλούς χώρους πολιτισμού, από τις λαϊκές αγορές τέχνης μέχρι πανεπιστήμια, ινστιτούτα τέχνης και μουσεία, συνομιλήσαμε με καλλιτέχνες, πανεπιστημιακούς και υλοποιήσαμε εργαστήρια τέχνης με τους μαθητές κατασκευής μουσικών οργάνων, ζωγραφικής, κεραμικής.
Η τέχνη και τα έργα τέχνης επι-κοινωνούν ζωτική σημασία και αποκαλύπτουν σημαντικές όψεις της κουλτούρας μέσα στην οποία δημιουργούνται, οι μαθητές μπορούν να σκεφτούν και να αισθανθούν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η τέχνη, η τελετουργία, τα συστήματα πεποιθήσεων, οι κοινωνικές οργανώσεις και τα πολιτικά συστήματα στις αφρικανικές κοινωνίες. Ακόμη, κατά την επίσκεψη μας στην Ακαδημία Καλών Τεχνών δυο πανεπιστημιακοί-καλλιτέχνες ανέλυσαν στους μαθητές μας με ποιο τρόπο η ελληνική τέχνη και σκέψη είναι παρούσα στη σύγχρονη αφρικανική τέχνη, βλ. «Επίσκεψη στην Ακαδημία καλών Τεχνών»
«Επίσκεψη στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Αφρική”, η επίδραση της ελληνικής σκέψης και τέχνης στην Αφρική, ο κανόνας του Πολυκλείτου
Το πρόγραμμα μας βοήθησε να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε περισσότερο την αφρικανική ζωή και τέχνη, την αισθητική και την ιστορία της, τους ρόλους των καλλιτεχνών, τα υλικά, τις τεχνικές, τα εργαστήρια τέχνης και τα εκπαιδευτικά τμήματα τέχνης. Οι βιωματικές επισκέψεις των μαθητών τους ενθαρρύνουν να επικοινωνήσουν, να γνωρίσουν, να αναλύσουν, να ερμηνεύσουν, να δημιουργήσουν και έμμεσα ή άμεσα να συνεισφέρουν θετικά αποτελέσματα στην παρουσία της Ελληνικής ομογένειας στις αφρικανικές χώρες, δημιουργώντας ένα άλλο μέσο επαφής, αποδίδοντας φόρο τιμής στη χώρα που μας φιλοξενεί, και μέσω της ελληνικής γλώσσας να αποτελέσει ένα ανοιχτό παράθυρο βαθύτερης επικοινωνίας ανάμεσα στους πολιτισμούς και τους λαούς μας.
Κάντε κλικ για να δείτε τη μελέτη “Εκπαιδευτικό πρόγραμμα εικαστικές & ερμηνευτικές τέχνες “ (σσ. 274)Κοινοποιήστε:
Σχετικά
By eduportal • Αφρικανική Τέχνη, Πολιτισμός • 0 • Tags: Αφρική, Δημήτριος Κουτάντος, εικαστικές τέχνες, ταξίδ